mandag 14. juni 2010

Paviljongen på plass igjen....

Trodde paviljongen hadde gjordt sitt i fjor-høst, da den ble tatt av en vindkule og havnet i en forvridd haug nede på plena. Da er det greit å ha tre hendige sveisere i hus!!
De har mekket og sveiset, laget nye beslag, rettet ut stenger og sprøytelakkert. Så nå står paviljongen oppreist igjen....nesten like fin som før. Som takk skal de få låne den her oppe under tuntreet til de skal hjem på ferie....for noen levegg er selvfølgelig ikke blitt satt opp enda. Har ikke håp om at den blir satt opp den nærmeste måneden heller.....fotball-VM har jo startet,  serru !!
 Kanskje kjøper jeg en vegg eller to til paviljongen i stedet ?
Litt blomster må til......her også. Påskeblomstene er blitt erstattet med sommerblomster i krybbene og den gamle krakken fungerer godt som blomsterbord.

Og endelig har jeg fått syrintre her på gården igjen. Hadde tidligere et gammelt tre borte ved utleiehuset, men det måtte dessverre bøte med livet. Så i høst investerte jeg i to nye....et lilla og et kombinert lilla og hvitt. Nå står de ferdige til å springe ut.

Helgen`s kake ble denne oreo-kaken. Måtte bare prøve å lage en, siden jeg har hørt så mange lovprisninger av den. Men jeg må nok si..... en smule oppskrytt og litt for søt etter min smak, enda jeg eeeeelsker alt som er søtt og da spesielt sjokolade. Så da fikk mine gode hjelpere kose seg med resten og de takket ikke nei !

Siden jeg hadde så god hjelp ute i helgen fikk jeg tid til å lage et utkast til plakat, som jeg hadde tenkt å henge opp på turistinformasjon-tavlene her i distriktet. Håpet er en fin sommer og masse turister !!
Ferituren får vente til høsten.
Tuddiluuu !!
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Takk for gode ord inne hos meg! Flotte bilder frå hagen din! Så bra at paviljongen vart berga! Glad for sol i dag, men så kald vind! Nesten neglebet etter fotballturnering i kveld...

    Med ynskje om ei flott veke hos deg, og varmare vèr!

    Klem frå Elin :)

    SvarSlett