lørdag 2. januar 2010

Fullmåne og strikkekos.....


Et aldeles nydelig vintervær har vi fått disse første dagene i det nye året , med fullmåne og pastellrosa himmel. Her ser det ut som den triller nedover fjellsiden. Jeg fikk blandt annet et fotoredigeringsprogram (Adobe photoshop element 8) av husbonden til jul. Det skal jeg snart sette meg inn i , gleder meg til å prøve . Har stort sett brukt iPhoto på mac èn eller Picasa nå dette siste året.

Koser meg også innendørs med strikketøy og levende lys mens det knitrer livlig i ovnen.

Sherryglass kan også godt fungere som telysestaker, har jeg funnet ut.
Passer akkurat til de store telysene.
I innlegget under har jeg brukt store champagneglass.
 

Strikketøyet er nok en inspirasjon jeg har funnet her inne i Blogglandia.
Koselige hjemmestrikkende kjøkkenhåndduker. Ser nesten ut som et lite snødekke
plassert under dekorasjonen på kjøkkenbordet.

See ù around !

Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Været har vært flott, men det har vært litt for kaldt. Temperaturen har gått mye opp nå i kveld så det spørs om det blir værforandring.
    Jammen er du sprek som strikker kjøkkenhånduker. Fine var de ihvertfall.

    Ha en koselig helg:)

    SvarSlett
  2. Det har vært mye fint vær denne julen ja:) Artig månebilde! Kos deg med strikketøyet.

    SvarSlett
  3. Hei, og godt nyttår! Så mange flotte julebilder du har lagt ut!! Borddekorasjonen var bare nydelig! Jeg bruker forresten også Adobe Photoshop. (Kamera: Canon EOS). Belysningen blir best med laaang lukkertid, men du trenger da kamerastativ og selvutløser for at bildene skal bli klare. (En mikroskopisk bevegelse er alt som skal til ved lang lukkertid, og du har bilder som er en "smule" ute av fokus :DD). Kom plutselig på at du spurte meg om belysningen for en tid tilbake siden. Du fikk aldri noe svar er jeg redd... bedre sent enn aldri?... håper jeg...

    Jeg har fått en award i dag, og den har jeg selvfølgelig gitt videre til bl. a. deg og bloggen Hus og Hagegleder! Du får hente den på Glassveranda når du har anledning. Ha en fortsatt fin kveld! :)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  4. Heisan - ja det skal bli godt å komme tilbake til kvardagen
    Her har det også vert kalt og fint - men no lava snøen ned
    eg kosa meg med nål og tråd
    klemma

    SvarSlett