lørdag 18. februar 2012

Knekkebrød og fuglemat.....

Heisann....innom en liten tur før jeg tar helg. Det har ikke blitt mye tid til bloggen nå i det siste.
Skulle tro jeg hadde all verda`s tid som hjemmeværende, men det har jeg altså ikke.
Utleievirksomheten tar sin del med gjester som kommer og går. Som idag for eks. har jeg skiftet på 8 senger og vasket gjestehuset igjen til nye som ankommer i morgen. Og på mandag er det en ny tørn i kjellerleiligheten.
Men fra det ene til det andre....her har det gått mye i knekkebrød nå på nyåret.
Fikk en oppskrift av min svigerinne som er himla god, basert i hovedsak på mandler el. andre nøtter, solsikkekjerner, gresskarkjerner, havregryn, sesam og linfrø og litt fiberhusk + egg. Nøtter og kjerner males . Fremgangsmåten ellers er den samme som for andre oppskrifter på hjemmelagede knekkebrød. Men denne oppskriften er den beste jeg har prøvd så langt. Mange syns jeg minner mer om pergament eller sponplater for den saks skyld. Men disse blir både gode og smakfulle !!


Tar man et par håndfull med solsikkefrø og div. rester fra ingr. til knekkebrødene får man også super fuglemat. Smelt en klatt med smult eller flott og ha frøene oppi. Legg en bit hyssing oppi plastglass eller lign.....avkjøl litt og ha blandingen oppi. Stå til de stivner og heng de så opp etter hyssingen.


Vel, vel...det var litt for enhver smak.
Nå er det risgrøt....ingen lørdag uten.

God helg !! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar