søndag 14. august 2011

Endelig......!!!

......fikk vi noen sammenhengende dager med sol og sommer , så vi riktig kunne nyte den nyoppussede terrassen til fulle. Dekkstolene har stått her nesten ubrukte siden jeg kjøpte de tidlig i vår.

Noen nye planter ble jeg også fristet til å kjøpe nå på tampen av sommeren. De fleste til 1/2 pris. Nå  kan man virkelig fråtse. I tillegg til noen petunia og sommernellik....er jo ikke høst riktig enda !...
har jeg bl. a. kjøpt flere sorter Hosta, Azalia, Prydgress, Peppermyntebusk og noen vintergrønne.
Så nå har jeg begynt å skifte ut de døde rosentrærne rundt terrassen.

I kurven står også en lavtvoksende Rhodedendron "Graziella", som også står å venter på tur nedi beddet. Den får rosa blomster som kommer i mai/juni. 
Fallt også for disse sølvgråe, Silver Falls som er veldig dekorative.... kjøpte flere til 1/2 pris.

En gammel sinktrakt kan også pynte fint opp.

Petuniaer i flere rosa nyanser satte jeg i den store urnen på hjørnet, sammen med den oppstammede tujaen.
Beddet her er i grunnen fullt nok fant jeg ut, men det er lite som blomstrer akkurat nå, så det trengte en liten fargeklatt.

Terrassen er sydvendt og har sol fra tidlig om morgenen til langt utpå kvelden 
Når den viser seg da, vel å merke. 
Og nå når den er blitt så fin og ren for gress og mose, har jeg virkelig fått ånden til å gjøre litt mer ut av dette uterommet. Holder tilogmed på med å bearbeide husbonden til å lage en Pergola mellom huset og garasjen. Et slikt reisverk uten tak ( trykk  på Pergola så kan dere se mange fine).
Markisen kan fungere som tak over langbordet som før, om det skulle være nødvendig. Og i trappen ned mot Bjørkelunden har jeg lyst på noe som Humlene kan klatre i ....som en stige på hver side, med reisverk imellom i samme stil som denne Pergola`en. 
Tror det kan bli fint.....
......ikke sant !!

2 kommentarer:

  1. Hei kjære du! Lekkert! Rett og slett! Eg er også freista til å handle inn fleire planter, men etter å ha sett vèrvarsla, dabba lysta av... Det har vore fantastisk i helga! Du har det så kjempefint! Sei frå viss du har lyst på besøk av meg, skal lage nokre reportasjer for Sumpen igjen ;)

    Klem E

    SvarSlett
  2. Hei kjære navnesøster på andre siden av fjellet.
    Takk skal du ha for den fine kommentaren, trodde kommentarboksen min var i ustand siden jeg ikke har fått noen kommentarer i sommer.
    Skal sende deg en melding ang. reportasje.
    Klem

    SvarSlett